حیات طیبه

مَنْ عَمِلَ صَالِحًا مِنْ ذَکَرٍ أَوْ أُنْثَىٰ وَهُوَ مُؤْمِنٌ فَلَنُحْیِیَنَّهُ حَیَاةً طَیِّبَةً ۖ وَلَنَجْزِیَنَّهُمْ أَجْرَهُمْ بِأَحْسَنِ مَا کَانُوا یَعْمَلُونَ

حیات طیبه

مَنْ عَمِلَ صَالِحًا مِنْ ذَکَرٍ أَوْ أُنْثَىٰ وَهُوَ مُؤْمِنٌ فَلَنُحْیِیَنَّهُ حَیَاةً طَیِّبَةً ۖ وَلَنَجْزِیَنَّهُمْ أَجْرَهُمْ بِأَحْسَنِ مَا کَانُوا یَعْمَلُونَ

مشخصات بلاگ

بسم الله الرحمن الرحیم
ابراهیم
لیسانس جامعه شناسی
دارای اندک مطالعاتی ناچیز
پیشه ام شعر و سلاحم قلم است

۵ مطلب در اسفند ۱۳۹۳ ثبت شده است

Image result for ‫دانشگاه شاهد‬‎



رفقایی که میگن ثقفی بره فکر میکنن اگه بره کی بجاش  میاد!!!

میدونستید حضرت امیر قاضی شریح رو تو مسند خودش ابقا کرده بود، چرا!؟ مصلحت 

اقا گمونم دیدار اخیر بود کلی روی مصلحت تکیه کردن 

از ولایت جلو نزنیم...

شما رو به خدا دیدارهای چند سال اخیر اقا با دانشجویان رو گوش بدید،اگه قبولش دارید!

مصلحت با انقلابی گری منافاتی نداره, حضرت امیر انقلابی نبود حالا من و تو انقلابی شدیم!؟ چرا حضرت امیر ۲۰ سال سکوت کرد! نمیدونست عمر کیه!!!؟

 حضرت امیر خلیفه دوم رو تحمل میکنه چه برسه این اقا!؟

نه تنها تحمل میکنه بلکه عمر بارها گفته اگر علی نبود هلاک میشدم چرا!؟ چون بارها به عمر مشورت داد از جنگ گرفته تا مسایل اعتقادی و فقهی

الا و لا یحمل هذا العلم الا اهل البصر و الصبر

ثقفی از خلیفه دوم بدتره یا از قاضی شریح!؟

بخدا حضرت امیر از عثمان دفاع کرد که نکشنش!

از کسی دفاع کرد که در توصیفش میگه پهلویش از پرخوری بادکرده بود  و  بین مطبخ و مستراح سرگردان بود!!!

چه بسا حقی که با گرفتنش حق بزرگتری زیر پا رفته…

دیروز از کنار استاد عزیزمون آقای خدمتگذار رد میشدم بعد از سلام با ما رفت تو لابی با یکی از شاگرداش ( یه دختره) کلی گرم گرفت ، داشت میگفت ما رو بیرون انداختن بعدم دعایی از ته دل کرد و گفت خدا این دانشگاه رو خراب کنه

فکر کنم اگه رفقای ما هم بودن میگفتن جانا سخن از زبان ما میگویی ! نظراتمون با کیا یکی شده !!!

  • ابراهیم سجادی

خوشبختی واقعی از نگاه امیرالمؤمنین (ع)
روزی شخصی از امام علی (ع) پرسید: خوشبختی چیست؟ حضرت فرمود: «خوشبختی در این نیست که مال تو فراوان و فرزندان تو بسیار شوند؛ ‌خوشبختی آ‌ن است که دانش ات افزون و بردباری ات فراوان شود و به پرستش پروردگار مباهات کنی. اگر نیکی کردی شکرش را به جا آوری و اگر بدی کردی، ‌استغفار نمایی. دنیا زیباست اما برای آن که گناهی کرده و می خواهد با توبه جبران کند و کسی که با شتاب به کارهای نیک مشغول است.» (میزان الحکمه، حدیث ۸۵۵۰)

  • ابراهیم سجادی

بسم الله الرحمن الرحیم

چو ماه آنقدر نزدیکی اسیر دستهای ما

چو ماه آنقدر دوری سالهای نوری از دنیا

گمان کردم که فهمیدم تو را اما نفهمیدم

درون چشم های کودکان جا میشود دریا !

کنار ساحلم چشم از سراب اما نمیگیرم

هرآن کس غرق در نعمت نیابد قدر نعمت را



تو مروارید پنهان در میان عمق دریاها

بدنبال تو غواصان مهرت واله و شیدا

چو ماهی در میان شام دریاهای ناپیدا

"کجایابند حال ما سبکبالان ساحل ها"


1- مصرع یه دونه مونده به آخر رو نخونید ماهی ! منظور ماه آسمان میباشد است :) که شام دریاها رو روشن میکنه.



  • ابراهیم سجادی

سلام رفقا

قابل توجه بعضی مردم ! بازم بگن فیسبوک چاقو و... ! ، فکر کنم فقط چاقوش یه کم تیز و بزرگه مواظب باشیم دستمون رو نبره !


http://www.farsnews.com/newstext.php?nn=13931210001576


  • ابراهیم سجادی

بسم الله الرحمن الرحیم

تفکر و جهان بینی مایه اساسی تمام تمدن های بشری از ابتدا تا کنون بوده است . بر طبق جهان بینی شاهد ایدئولوزی ها و ایسم های مختلفی از ابتدای هبوط این بشر دوپا بر روی کره ی خاکی بوده ایم ایدئولوژی هایی که گاه از مهد تفکر دینی و تعالیم والای پیامبران الهی برخاسته اند و گاه از اذهان ماتریالیستی و مادی فیلسوفان .

از ابتدای مواجهه ی ما با دنیای جدید غرب شاهد خلط های مهمی در بسیاری از ساحات تفکری بوده ایم . شاید دلیل آن شواهدی باشد که برخی متفکرین ما قائلند و میگویند که روشنفکری در کشور ما از ابتدا به درستی با دنیای غرب مواجه نشد و غرب فیلسوفان را از میان برگه های بی ارزش روزنامه هایی دسته چندم جستجو میکرد و مسلما تفاوت اساسی بین تفکرات فیلسوفان و نظریه پردازان بزرگ و روزنامه هایی که برای عموم مردم نوشته میشوند کاملا مشهود است چه رسد به آنکه روزنامه ها ترکیه ای و روسی باشند که با چند واسطه ی ترجمه ای از روزنامه های غربی به ما رسیده باشند و این معنایی ندارد جز نگاه سطحی به غرب و به طور کلی به ساحت اندیشه که شاید باعث این شد که برخی مفاهیم در ایدئولوژی مادی غرب و اسلام یکی گرفته شود
و شاید برخی خواسته باشند همانطور که در 100 سال اخیر کم ندیده ایم آشی درست کنند از اسلام و سایر ایدئولوژی های مسلط زیرا هم به اسلام علاقه داشته اند و هم به غرب و به دلیل آنکه غرب قبله و غایت آرزوهای برخی بوده مسلما ایدئولوژی اسلام در این وسط ذبح شده و به قامت ناموزون انواع ایدئولوژی ها از مارکسیسم تا لیبرالیسم و...درآمده

و شاید هانطور که گفته میشود برخی روشنفکران در ابتدای مشروطه و شاید تا امروز خواسته اند مفاهیم مادی غربی را در لباس اسلام به خورد مردم بدهند زیرا ما مردمی داشته ایم و داریم پایبند به اسلام و ایمان و قطعا اگر این مفاهیم ماتریالیستی مستقیم عرضه شود عموم مردم سرباز میزنند

الله اعلم ...

مسلم این است که بسیاری از توده ی ملت ایران و امت اسلام هنوز در التقاط ناشی از خلط این مفاهیم و اصطلاحات در جهل مرکبی بسر میبرند که و بیدار کردن آنها جز به یاری خدا و تعمیق مبانی دینی و آشنایی با غرب ممکن نیست

از جمله این مفاهیم خلط شده دموکراسی و مردم سالاری دینی است

مسلما بسیاری از مردم ما تنها هاله ای از این مفاهیم را در ذهن دارند و به محض پرسیدن چند سوال با تناقض گویی شان مواجه می شوید البته نباید بگذریم از شباهت بسیار نظام سیاسی ما با دموکراسی موجود در جهان که زمینه هرچه بیشتر این خلط را فراهم آورده

نظام مردم سالاری دینی ابتکار امام روح الله رحمه الله علیه است که به قول امام خامنه ای (حفظه الله تعالی)مدل نویی است برای ملت های دنیا . البته مسلما غلط است که بگوییم امام ولایت فقیه را آورد بلکه در بسیاری از ابواب فقهی نام سلطان اسلامی میدرخشد و بسیاری قرن ها قبل از امام ولایت فقیه را گفته اند و بعضا در کشور یا حتی منطقه ای پیاده کرده اند

و اما مردم سالاری دینی محتوای خود را از اسلام گرفته و شکل و مدل خود را با استفاده از جمهوریت تکمیل کرده


  • ابراهیم سجادی