حیات طیبه

مَنْ عَمِلَ صَالِحًا مِنْ ذَکَرٍ أَوْ أُنْثَىٰ وَهُوَ مُؤْمِنٌ فَلَنُحْیِیَنَّهُ حَیَاةً طَیِّبَةً ۖ وَلَنَجْزِیَنَّهُمْ أَجْرَهُمْ بِأَحْسَنِ مَا کَانُوا یَعْمَلُونَ

حیات طیبه

مَنْ عَمِلَ صَالِحًا مِنْ ذَکَرٍ أَوْ أُنْثَىٰ وَهُوَ مُؤْمِنٌ فَلَنُحْیِیَنَّهُ حَیَاةً طَیِّبَةً ۖ وَلَنَجْزِیَنَّهُمْ أَجْرَهُمْ بِأَحْسَنِ مَا کَانُوا یَعْمَلُونَ

مشخصات بلاگ

بسم الله الرحمن الرحیم
ابراهیم
لیسانس جامعه شناسی
دارای اندک مطالعاتی ناچیز
پیشه ام شعر و سلاحم قلم است

کنکوری ها

شنبه, ۸ شهریور ۱۳۹۳، ۰۷:۳۰ ب.ظ

بسم الله الرحمن الرحیم

سلام

ببخشید اگه یه مدت به روز نبودم ، آخه خونمون رو عوض کردیم و اینترنت در دسترس نبود

الان دارم برای کنکور میخونم ، دعا کنید برام ، رشته ی فلسفه ی علوم اجتماعی رو انتخاب کردم ولی هنوزم علوم تربیتی برام خیلی جذابه

از یه طرف با توجه به آسیب های زیاد خانواده دوست دارم وارد این حوزه بشم ، از طرف دیگه جامعه شناسی جرم هم خیلی برام جذابه ، گفتم میخوام علوم تربیتی بخونم ، آره خب ، دوست دارم یه کتاب بنویسم چگونگی کار فرهنگی...

دوست ندارم محدود باشم به یه رشته ی خاص ، دعا کنید تکلیفم با خودم روشن بشه

حوزه رو هم امسال نمیرم ، تا سال بعد با قدرت بیشتری دنبالش کنم ،روشنفکر حوزه نخونده دنیال رو غربه هرچند ضد غرب باشه ( جهل مرکب)


اگه کسی میتونه منو راهنمایی کنه ، واقعا ازش ممنون میشم

اینا سوالاتمه :

اول اینکه چطور درس بخونم و از وقتم استفاده کنم؟

دوم اینکه برای نظریه و روش چه کتابایی بخونم؟ بعد از کوزر و ریتزر ، ارون رو بخونم یا توسلی یا آزاد ارمکی؟

سوم اینکه زبان عمومی 504 کافیه ؟ برای قوائد چه کنم ؟ برای تخصصی چی ؟

فلسفه چقدر از بدایه میاد؟





پیشنهاد میکنم کسی که غرب شناسی نخونده کتاب تولد دوباره ی حمید رو بخونه تا تولدی دوباره داشته باشه، تولدی در ساحت فکر...

  • ابراهیم سجادی

نظرات  (۴)

سلام بر شما هم دانشگاهی
دعوت هستید به مطلب
"حکایت فارغ التحصیلی و وابستگی های دنیا...(شاهدی ها و فارغ التحصیلان بخوانند)"

منتظر حضورتان
التماس دعا
زهرایی باشید

پاسخ:
سلام هم گلخانه ای عزیز!
چشم انشاالله
محتاجیم
علی مدد

  • آدم انقلابی
  •  سلام فکر کنم جناب فیلسوف !! را بشناسم کیست!  شما خودت ناراحت نکن!
    خوبه که به طور جدی شروع کردی  به نظرم جامعه شناسی رو ادامه بده چون تغییر رشته تبعات منفی داره اما جامعه شناسی رو خوندی و تا حدی آشنایی و می توانی یک جامعه شناس خوب بشوی در کنارش دغدغه های تربیتی و فرهنگی ات را ادامه بده!
    به نظرم این جمله ات:روشنفکر حوزه نخونده دنیال رو غربه هرچند ضد غرب باشه درست نیست خیلی از حوزوی ها داریم که سکولارند و با رفتار منافقانه از هزارتا غرب زده بدترند. روشنفکر دینی کسی است که مبانی صحیح دینی و انسانی داشته باشه و همچنین تقوای فردی و اجتماعی و سیاسی داشته باشه که این چیزا با حوزه خوندن بدست نمی آید صرفا
    برای بدایه جلد یک شیروانی اولویت زیاد داره اما خیلی از سوالات هم از جلد یک نبود پارسال
    نظریه اگر کوزر و ریتزر خوب بخونی کافیه
    زبان تخصصی دکتر جمشیدی ها و بابایی منبع امتحان است
     اگر کنکوری بلد باشی بخونی خوبه و الا مثل من زحماتت هدر میره بهتر است در آزمون های آزمایشی شرکت کنی
    به ما هم سر بزن
    یا علی
    mojahede70.blogfa.com

    پاسخ:
    سلام ایمانجان
    رفاقت کردنه دیگه !!!
    موافقم...
    بله درسته ولی یه بحث علم داریم یه بحث قلب که نباید خلط بشه ( کتاب حاجاقا مجتبی رو داری )
    بحث فهم دقیق دینه ، حاجاقای جاودان میگفت فلانی مذهبی بود و فلسفه سیاسی چون اسلامیش وجود داشت بهش اعتقاد داشت ولی تو جزییات علوم سیاسی غرب زده بود چون اسلامیش وجود نداشت ، منظور من اینه که طرف خودش بره تفقه کنه و دوما اینکه با فهم احادیث هرکسی رو به عنوان منبع فکری انتخاب نمیکنه و اینه فرق عامی و عالم

    مثلا از جلد 1 چند تا سوال میاد؟
    کلاس زبان چی برم برای قوائد؟

    خیلی ممنون که لطف کردی وقت گذاشتی
    من تقریبا تمام مطالبت رو خوندم ، چشم
    علی یارت

    سلام بر ابراهیم

    اولا که اگر تصمیم گرفتی فلسفه علوم اجتماعی بخونی دیگه فعلا فکر بقیه رشته ها رو به کلی از سرت دور کن که تمرکزت رو خیلی بهم میزنه.

    دوما خوب کاری میکنی امسال حوزه رو نمیری البته اگه کلا نری هم اتفاق خاصی نمیفته!!!

    سوما برای کنکور جوگیرانه درس نخون. یه طرح کلی داشته باش که برای هر درس چه کتاب هایی باید بخونی، چه کلاس هایی باید بری و چه آزمون های آزمایشی بدی و بعد با یه ساعت مطالعاتی معمولی (5-6) ساعته شروع کن و کم کم بیشترش کن.

    چهارما خیلی روی نظریه تمرکز کردن از بقیه درس ها غافلت نکته. چون معمولا اکثرا نظریه ها رو خوب میزنن و توی روش مشکل دارن. یه فکری به حال نظریه ها یکن.

    پنجما منبع فلسفه احتمالا بدایه است و از چهارجلد شیروانی هر چی تونستی بخون. ولی به نظرم اگه یک جلد رو کامل و خوب و با خلاصه نویسی بخونی خیلی بهتره که چند جلد رو با دقت کم بخونی.

    این بود نصیحت کسی که خودش در کنکور فلسفه علوم اجتماعی ناکام بود!!

    راستی  دقت کردی از اون وقتی که حاجت روا شدی نه وبلاگ به روز میکنی و نه خیلی از کارای دیگه؟؟!!!!!

    ان شاالله که درس خوندنامون برای امام زمان یاشه نه برای هوای نفس!!!

    موفق باشی - ان شاالله رتبه یک فلسفه علوم اجتماعی بشی...

    پاسخ:
    سلام حمیدجون
    موافقم...
    اینترنت نداشتم برادر ، عادیه خب ، درکم کن :)
    انشاالله سال دیگه دانشگاه تهران ط 3 با هم بریم سر کلاس عماد افروغ
    قربونت برم
    یاعلی
    چه نوشابه ای باز میکنن این رفقا برای هم دیگه....
    سلام
    وضعیت من رو که میدونی نمیتونم درباره کنکور اظهار نظر کنم.گفتم یه ارادتی رسونده باشم.یا علی

    ارسال نظر

    ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.
    شما میتوانید از این تگهای html استفاده کنید:
    <b> یا <strong>، <em> یا <i>، <u>، <strike> یا <s>، <sup>، <sub>، <blockquote>، <code>، <pre>، <hr>، <br>، <p>، <a href="" title="">، <span style="">، <div align="">
    تجدید کد امنیتی